Znamy oferty na dostawę 50 nowych tramwajów dla Poznania

Pesa, Modertrans oraz konsorcjum Stadler i Solaris to firmy, kóre przystąpiły do największego przetargu na dostawę tramwajów w historii poznańskiego MPK. Miasto planuje kupić 50 tramwajów: 30 sztuk jednokierunkowych i 20 sztuk dwukierunkowych, niskopodłogowych.

MPK Poznań - grafika artykułu
MPK Poznań

Elementami przetargu jest też dostawa niezbędnego do eksploatacji tych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni "Franowo" i "Głogowska", oprzyrządowania i narzędzi oraz pakietów naprawczych, a także dla pracowników MPK Poznań  w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacji dostarczonych tramwajów.

PESA SA zaproponowała

  • tramwaj jednokierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 7.318.500 zł. brutto
  • tramwaj dwukierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 7.810. 500 zł brutto.
  • całkowita wartość kontraktu 387.065.010 zł brutto

Konsorcjum Stadler Solaris zaproponowało:

  • tramwaj jednokierunkowy z udziałem 84 procent niskiej podłogi w cenie  8. 787.120 zł brutto
  • tramwaj dwukierunkowy z udziałem 84 procent niskiej podłogi w cenie 9.574.320 zł brutto
  • całkowita wartość kontraktu 462.117.396 zł brutto

Modertrans Sp. z o.o. zaproponowała:

  • tramwaj jednokierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie   7.687.500 zł brutto
  • tramwaj dwukierunkowy z udziałem 100 procent niskiej podłogi w cenie 8.031.900 zł brutto
  • całkowita wartość kontraktu 397 044 000 zł brutto

Komisja przetargowa rozpoczęła prace nad sprawdzeniem ofert pod względem formalnym. W następnej kolejności oceni je pod względem wagi kryteriów. Wśród nich 80 proc. stanowi cena, 7 proc. udział niskiej podłogi, po 3 proc. pojemność, naciski na oś oraz rozwiązania techniczne i po 2 proc. warunki wzajemnie świadczonych usług podczas gwarancji oraz szerokość przejść.

MPK Poznań
H. Bugajny/biuro prasowe