ZTM, gapowicze i zaległe kary za jazdę bez biletu

W 2015 roku poziom skontrolowanych kursów wyniósł ponad 5 proc., a kontrolerzy nałożyli 76,5 tys. opłat dodatkowych (wartość 18 mln zł).
- ZTM Poznań dokłada starań, żeby pasażerowie uczciwie płacący za swoje przejazdy nie mieli poczucia, że płacą także za gapowiczów - wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z ZTM. - Naszą dewizą jest doprowadzenie do sytuacji, w której nie będzie się opłacało podejmować ryzyka jazdy bez ważnego biletu, bo prędzej czy później i tak będzie trzeba zapłacić. Prowadzenie systematycznych i regularnych kontroli to działanie dla dobra interesu publicznego.
Kwota nałożonych opłat robi wrażenie. W 2015 roku kontrolerzy pracujący na liniach organizowanych przez ZTM Poznań nałożyli 76,5 tys. opłat dodatkowych. To więcej, niż w 2014 roku (66,5 tys. opłat dodatkowych), jednak trzeba tu wziąć pod uwagę fakt, że właśnie w roku 2014 wdrażano system PEKA, przez długi więc czas zadaniem kontrolerów było nie tyle sprawdzanie, czy pasażerowie mają bilety, co pomoc w obsłudze i korzystaniu z nowego systemu.
A jak wygląda kwestia płacenia? Niestety, gorzej. W 2015 roku zapłacono 55,6 tys. opłat dodatkowych, w tym 24,8 tys. wystawionych w 2015r. Łączna kwota uzyskanych wpływów z opłat dodatkowych (wystawionych w 2015r. oraz z lat ubiegłych) wyniosła 12 mln zł.
Jak podkreśla ZTM, celem firmy nie jest i nie będzie śrubowanie rekordów w wystawianiu opłat dodatkowych, ale systematyczny wzrost liczby kontroli kursów. Oczywiście nie znaczy to, że nałożone opłaty nie będą ściągane - a ponad 66 procent pasażerów przyłapanych na jeździe na gapę jej dotąd nie zapłaciło.
ZTM/el
Zobacz również

Ograniczenie sprzedaży alkoholu na Ogrodach

Oddaj krew w urzędzie

Chill Spot - nowe centrum dla młodzieży już działa
