Bezpieczniejsza Gdyńska połączy Poznań i Czerwonak
 

Ulica Gdyńska zostanie rozbudowana od granic Poznania do zjazdu do Centralnej Oczyszczalni Ścieków w Koziegłowach. To prawie 1,2 km głównej trasy między Poznaniem i Czerwonakiem. Pierwsze roboty rozpoczną się już w październiku z uwagi na skoordynowanie prac przy budowie kanalizacji deszczowej prowadzonej przez Zarząd Dróg Powiatowych. Inwestycja obejmuje także budowę dróg rowerowych.

Wydłużenie i oświetlenie Wartostrady
 

Rozpoczęła się budowa nowego odcinka Wartostrady pomiędzy mostem Królowej Jadwigi a parkiem w Starym Korycie Warty (do schodów i pochylni). To najdłuższy z trzech odcinków Wartostrady. Przybędzie ok. 1,3 km trasy dla pieszych i rowerzystów.

Odpocznij, napraw rower, naładuj telefon
 

Piesi i rowerzyści poruszający się w rejonie pętli tramwajowej na Górczynie mogą już korzystać z multimedialnych ławek, zintegrowanych ze stacjami naprawy rowerów. Projekt został sfinansowany ze środków Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2019.

Powstaje nowy odcinek Wartostrady
 

Wartostrada będzie jeszcze dłuższa. Trwają prace na odcinku pomiędzy ulicą Czartoria i mostem Chrobrego. Nowy fragment będzie dużym ułatwieniem dla pieszych i rowerzystów, bo do tej pory korzystali z nieutwardzonej ścieżki.

Nowa sygnalizacja przy ul. Grunwaldzkiej
 

W piątek, 4 października o godz. 10:00 uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzkiej i Śniadeckich. Nowa sygnalizacja jest jednym z ostatnich etapów wprowadzania docelowej organizacji ruchu na ul. Grunwaldzkiej, w związku z budową drogi rowerowej w ciągu tej ulicy.

Ulica Kramarska z pasem dla rowerów
 

We wtorek rozpoczynamy remont nawierzchni na ul. Kramarskiej. Nowością jest to, że po zakończeniu prac w osi jezdni znajdować się będzie pas, którym wygodniej będzie można poruszać np.: na rowerach.

Przebudowa trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj - infrastruktura rowerowa
 

Kończy się pierwszy etap zadania "Przebudowa trasy tramwajowej: Kórnicka - os. Lecha - rondo Żegrze wraz z budową odcinka od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej". Gotowa jest infrastruktura-torowo sieciowa, w drugiej połowie września zakończy się wyposażanie przystanków w tzw. małą architekturę, zakładanie zieleni, wprowadzona zostanie też stała organizacja ruchu. Planowane jest również zwiększenie zakresu działań polegających na odtwarzaniu części istniejących chodników oraz ciągów pieszo-rowerowych.

Drogi rowerowe - jak jeździć rowerem po Poznaniu
 

Jakie są rodzaje dróg rowerowych? W jaki sposób należy, a kiedy trzeba się po nich poruszać? Miasto Poznań razem ze Stowarzyszeniem Rowerowy Poznań przygotowało film, który odpowiada na te pytania. Drogi do poruszania się rowerami można podzielić ze względu na rodzaj i kierunek jazdy. W przypadku tych pierwszych wyróżnić można: samodzielną - w pasie drogowym lub niezależnie od układu drogowego (np. w parku czy nad rzeką), wydzieloną z jezdni. Z kolei w przypadku kierunku istnieją drogi dla rowerów jednokierunkowe oraz dwukierunkowe.

Bike polo pod mostem
 

Rower, dzięki swojej uniwersalności, stał się sprzętem wykorzystywanym w wielu dyscyplinach sportowych. Na rowerze jeżdżą kolarze szosowi i torowi, przełajowi i górscy, a także rowerzyści-akrobaci na BMX-ach. Wśród mniej znanych dyscyplin wykorzystujących rower jest piłka rowerowa. Absolutnymi mistrzami tej dyscypliny byli bracia Pospíšilowie z Czechosłowacji, którzy strzelali jak Lewandowski... nie zsiadając z siodełka roweru!

Konsultacje społeczne dotyczące drogi rowerowej pomiędzy rondem Śródka a ul. Kulasa
 

Droga rowerowa wzdłuż ulic Wyszyńskiego, Estkowskiego i Solnej to jedna z głównych tras Programu Rowerowego. Trasa łącząca rondo Śródka ze skrzyżowaniem ul. Solnej z ul. Kulasa stanowi odcinek rowerowego Ringu 1, czyli obwodnicy ścisłego centrum Poznania. Jej powstanie pozwoli w łatwy i wygodny sposób przejechać rowerem ze śródmieścia w stronę Śródki, Wartostrady, Jeziora Maltańskiego i Zawad.