"Marketing w małej firmie"

Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji, wraz z Wielkopolską Izbą Rzemieślniczą oraz z Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową pragnie zaprosić Państwa do wzięcia udziału w praktycznych, BEZPŁATNYCH WARSZTATACH pt.: "MARKETING W MAŁEJ FIRMIE".

szkolenie - grafika artykułu
szkolenie

Trzydniowy warsztat jest adresowany dla zarejestrowanych firm oraz osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, które chciałyby zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu marketingu.

Warsztaty odbywać się będą w godz. 08:00 - 16:00 w następujących terminach:
II edycja  
Dzień 1 - 6.06.2016
Dzień 2 - 7.06.2016
Dzień 3 -  8.06.2016
PROGRAM WARSZTATÓW
 Dzień 1
1. Rola marketingu w małej firmie:

  •  czym jest marketing,
  •  podstawowe pojęcia z zakresu marketingu (ujęcie praktyczne),
  •  narzędzia marketingu,
  •  podstawowe koncepcje marketingowe; czym jest zarządzanie marketingiem,
  •  marketing mix w praktyce.

2.  Budowanie strategii marketingowej- analiza strategiczna:

  • identyfikacja makro i mikrootoczenia firmy- podstawowe metody badawcze
  • analiza wewnętrzna
  • określenie celów i zdefiniowanie strategii przedsiębiorstwa,
  • wdrożenie i realizacja strategii,
  • metody kontroli efektów.

3. Zasady i znaczenie segmentacji strategicznych klientów
Dzień 2
1. Promocja produktów:

  •  podstawy promocji produktów
  •  reklama- zadanie, rodzaje, organizowanie, metody badania skuteczności, środki wspierania sprzedaży
  •  public relations- koncepcja, skuteczność.

2. Sztuka budowania wizerunku:

  •  identyfikacja wizualna- nazwa, logo,
  •   budowanie marki- pozytywnych relacji z interesariuszami (klienci, dostawcy, odbiorcy, personel, administracja, itp.)
  •   analiza potrzeb.

Dzień 3
1. Zarządzanie produktem:

  • kierowanie rozwojem produktu (od momentu wprowadzenia na rynek, jak zachęcić, jak się wyróżnić, jak wygrać w walce konkurencyjnej),
  •   polityka cenowa (wpływ ceny na wyniki firmy, decyzje cenowe, znaczenie zachęt cenowych, rabatów, kalkulacje cen własnych, "podstępy cenowe").
  •   organizowanie dystrybucji produktów (podstawowe kanały oraz wybór właściwego, podstawy logistyki).

2. Optymalna strategia promocji sprzedaży - jako elementu promotion - mix:

  • promocja konsumencka
  •  promocja handlowa
  •  promocja skierowana do personelu sprzedaży
  •  promocja biznesowa

Miejsce odbywania się warsztatów:
Wielkopolska Izba Rzemieślnicza, 61-874 Poznań, al. Niepodległości 2, sala szkoleniowa nr 22

Więcej

Projekt szkoleniowy jest dofinansowany ze środków budżetowych Urzędu Miasta Poznania przeznaczonych na realizację zadań publicznych.