Halo! Na jaki numer konta mam zapłacić za odpady od 1 stycznia?! Nie jest Tobie łatwo się w tym połapać? Przeczytaj!
Poniżej kilka informacji z pierwszej ręki, prosto od Wydziału Podatków i Opłat Urzędu Miasta!
Jak zapłacić za odpady?
Wpłat możesz dokonać:
- przelewem na indywidualny rachunek bankowy - jeżeli składałeś deklaracje online, to numer rachunku znajdziesz w skrzynce odbiorczej ePUAP, a po złożeniu deklaracji papierowo otrzymasz go od nas listownie,
- w oddziale banku.
Jeśli złożyłeś deklarację dla nieruchomości zamieszkanej, niezamieszkanej lub mieszanej to termin płatności upływa 15. dnia każdego miesiąca z góry (czyli np. za styczeń musisz zapłacić do 15. stycznia).
Jeśli złożyłeś deklarację dla nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowej (np. domek letniskowy) to termin płatności mija 15. czerwca danego roku i jest to opłata jednorazowa.
Praktyczne wskazówki: Jeśli składasz kilka deklaracji, zrób jeden przelew - w tytule wpisz: Opłata za śmieci. Wpłat będzie można dokonywać od 4 stycznia 2022 roku.
Wydział zaksięguje wpłaty chronologicznie na zobowiązania o najwcześniejszym terminie płatności a następnie na zobowiązanie wynikające z poszczególnych deklaracji bez względu na opis.
Jak nie ponosić dodatkowych kosztów?
Prosimy płacić za odpady w terminie do 15 każdego miesiąca. Jeśli opłata wpłynie do nas zbyt późno, wyślemy upomnienie na łączną zaległość wynikającą ze wszystkich deklaracji i dodatkowo naliczymy koszty upomnienia, czyli 16 zł za list.
Ważne: Jeśli nie zapłacisz w ciągu 7 dni od dnia doręczenia upomnienia, będziemy musieli rozpocząć postępowanie egzekucyjne.
Co to dla mnie oznacza?
Od każdego tytułu wykonawczego naliczymy koszty egzekucyjne w kwocie nie mniej niż 100,00 zł., a tytułów wystawimy tyle, ile złożyłeś deklaracji. Podstawa prawna: Dz.U. z 2021 r., poz 888 ze zm.