Most Lecha - przygotowania do transportu konstrukcji stalowej

Jako pierwsze zostaną dostarczone segmenty podporowe na wschodnim brzegu Warty. Do transportu użyty będzie specjalistyczny sprzęt do przewozów elementów ponadnormatywnych. W związku przejazdem konstrukcji w nocy z niedzieli na poniedziałek (z 31 marca na 1 kwietnia) oraz z poniedziałku na wtorek (z 1 na 2 kwietnia) wyłącznie w godzinach nocnych (od 21:00 do 5:00) zmianie ulegnie organizacja ruchu na południowej nitce mostu Lecha. Wprowadzony zostanie sterowany ręcznie ruch wahadłowy, po jednym pasie jezdni. Podobne zmiany będą wprowadzane w wybrane ze względu na potrzeby transportowe do 7 maja. Do tego czasu cała konstrukcja stalowa mostu trafi na plac budowy.
Nowa konstrukcja powstaje w wytwórni poza Poznaniem, w której odbywają się także przygotowania do jej montażu. Elementy mają wysokość do 4,5 metra, a ich długość sięga 35 metrów. Największe ważą 45 ton.
Segmenty będą montowane na przygotowanych konstrukcjach wsporczych z wykorzystaniem starych podpór mostu. Do montażu zostanie wykorzystany żuraw o udźwigu 500 ton. Po montażu nastąpi scalenie konstrukcji poprzez spawanie i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego. Zasadnicze prace związane z montażem konstrukcji stalowej zakończą się do końca czerwca.
Nowa konstrukcja będzie mostem trójprzęsłowym o długości 236 metrów, bez podpór w nurcie rzeki, dysponującym trzema pasami jezdni, ścieżką rowerową oraz pieszą. Do jej budowy zostanie użyte około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali.
Most będzie przejezdny na początku 2020 roku.
PIM
Zobacz również

Nagrody Stukot '56 rozdane

Ruszyły zapisy na XVIII Spartakiadę Seniorów

Powitanie wakacji na wyjątkowym placu zabaw
