Skrzyżowanie i przejście dla pieszych

Zdaniem radnego kierowcy jadący ul. Krzyżową, która ma znaczne pochylenie podłużne, skręcają w prawo nierzadko nie zwracając uwagę na przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy i wjeżdżają na pas włączenia w ul. Dolna Wilda. Tomasz Wierzbicki prosi o przeanalizowanie możliwości ograniczenia prędkości w rejonie przejścia i przejazdu rowerowego, na przykład poprzez wykonanie progu zwalniającego w formie poduszki berlińskiej.
Drugą kwestią poruszoną przez radnego jest przejście dla pieszych przez ul. Dolna Wilda. Piesi, którzy chcą przejść w kierunku Parku Jana Pawła II, muszą przejść przez trzy pasy ruchliwej ulicy. Obecnie przy skrzyżowaniu jest wykonywany przystanek autobusowy, co z pewnością zwiększy liczbę pieszych na przejściu. Tomasz Wierzbicki zwraca się z prośbą o przeanalizowanie możliwości wykonania azylu dla pieszych na środku jezdni, zmieniając trasę przejazdu pojazdów od ul. św. Jerzego na prawy pas (obecny pas włączenia).
Miasta w odpowiedzi radnego informuje, że obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Dolna Wilda z ul. Krzyżową jest wynikiem przeprowadzonych konsultacji przed wdrożeniem w 2021 roku Strefy Płatnego Parkowania na Wildzie. Dodatkowo w listopadzie 2024 roku Miejski Inżynier Ruchu zatwierdził projekt stałej organizacji ruchu dotyczący korekty przejścia dla pieszych przez ul. Dolna Wilda na skrzyżowaniu z ul. Krzyżową, aby dostosować je do doświetlenia. Przejście, zgodnie z wnioskiem Rady Osiedla Wilda, zostało zakwalifikowane do programu doświetlania. Zakończenie prac planowane jest do końca bieżącego roku.
W związku z interpelacją radnego Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu i Zarząd Dróg Miejskich rozważą rozszerzenie zakresu prac o instalację progu zwalniającego na ul. Krzyżowej oraz wyznaczenie azylu dla pieszych i korektę pasów ruchu na skrzyżowaniu.
oprac. red.
Zobacz również

Ograniczanie hałasu w szkołach

XVIII Sesja RMP

Miasto młodych
