Przypominamy, że wpłat dokonywać należy na indywidualne numery rachunków bankowych lub w przypadku ich braku na udostępniony ogólny nr konta:
PKO Bank Polski S.A. 62 1020 4027 0000 1302 1697 6010.
Jako odbiorcę przelewu należy wpisać: Urząd Miasta Poznania, Wydział Podatków i Opłat, ul. Słowackiego 22, 60-823 Poznań (w przypadku przelewu na indywidualny i ogólny numer rachunku).
Dokonując wpłaty na ogólny numer rachunku należy wpisać w tytule: Opłata za odpady, podać imię, nazwisko i PESEL (wpisują osoby fizyczne) lub nazwę firmy i NIP (wpisują osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej) oraz adres nieruchomości. Dokładny opis wpłaty pozwoli na jej prawidłowe zaksięgowanie oraz rozksięgowanie.
Warto pamiętać! Po otrzymaniu indywidualnego numeru rachunku, następnej wpłaty należy dokonać już na przyznany numer.
Prosimy jeszcze o chwilę cierpliwości.
Do urzędu docierają głosy mieszkańców Poznania. Wszystkie one - bez wyjątku - są dla nas bardzo ważne. Pokazują, co jest szczególnie istotne dla poznaniaków. Osoby, do których wciąż nie dotarły indywidualne numery rachunków bankowych na potrzeby wpłat za odpady, chcemy prosić o wyrozumiałość.
Pomimo wielu miesięcy przygotowań i umożliwienia składania deklaracji za odpady już od października 2021 roku, najwięcej dokumentów trafiło do urzędu dopiero na przełomie roku 2021/2022. Z 46 tysięcy złożonych do dzisiaj deklaracji prawie 31 tysięcy wpłynęło od 15.12.2021 r. do 10.02.2022 r. Dokładamy wszelkich starań, by w jak najszybszym terminie wprowadzić wszystkie deklaracje do systemu orazprzekazać klientom indywidualne numery konta. Niestety ogromna liczba deklaracji, które wpłynęły do urzędu w tak krótkim czasie, stanowi dla pracowników spore wyzwanie. Bez rejestracji dokumentów w systemie informatycznym nie możemy wygenerować indywidulanych numerów kont bankowych. Na naszą pracę ma wpływ także ogólnokrajowa sytuacja pandemiczna, związana z Covid-19. Braki kadrowe, związane z obowiązkową kwarantanną czy izolacją domową, dodatkowo utrudniają nasze działania.
Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby możliwie jak najszybciej zakończyć pracę związaną z wprowadzaniem deklaracji oraz generowaniem indywidualnych numerów kont. Ze względu na wyjątkowe okoliczności prosimy jednak mieszkańców o zrozumienie i cierpliwość, a także o to, by w przypadku braku indywidualnego numeru konta, dokonywali płatności nadal na podany numer ogólny.
Warto również wspomnieć, że pomimo niedogodności, udaje nam się skutecznie trafiać do świadomości mieszkańców. Zgodnie z danymi, jakimi dysponujemy,w pierwszym miesiącu funkcjonowania nowego systemu wpłynęło aż 86% wpłat za odpady. Dziękujemy!
Informacje dotyczące zaksięgowania opłaty za gospodarowanie odpadami można uzyskać za pośrednictwem:
- e-maila: bokpodatki@um.poznan.pl
- Biura Poznań Kontakt - tel. (61) 646 33 44, w godzinach pracy od pon. do pt. 7:30-20:00
Więcej informacji o poznańskim systemie gospodarowania odpadami oraz aktualne komunikaty można znaleźć na stronie internetowej: Wszystko o odpadach. Zapraszamy!