Przebieg trasy tramwajowej do osiedla Kopernika został wyznaczony przez obszar gęstej zabudowy mieszkaniowej wzdłuż ulic: Arciszewskiego, Pogodnej i Promienistej, leżącej w granicach administracyjnych Rady Osiedla Grunwald Południe, które zamieszkuje około 25 tys. osób, natomiast oddziaływanie trasy rozciąga się na okoliczne obszary Osiedli: Św. Łazarz, Junikowo oraz Górczyn. Inwestorem przedsięwzięcia jest Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Aktualnie obszar będący przedmiotem opracowania obsługiwany jest komunikacją autobusową. Osiedle Kopernika obsługuje 6 linii autobusowych dziennych nr: 45, 50, 64, 69, 79, 91. Dodatkowo ulicą Taczanowskiego kursują autobusy linii nr 63, a ulicą Arciszewskiego - linii nr 82 i 93.
W pewnym oddaleniu od osiedla Kopernika, w ulicy Grunwaldzkiej, przebiega trasa tramwajowa, która została w latach 2012 - 2013 kompleksowo zmodernizowana. Z uwagi na położenie trasa tramwajowa nie obsługuje bezpośrednio osiedla, a dotarcie na przystanek wymaga pokonania od 500 m do nawet 1500 m drogi pieszej lub dojazdu autobusem, przy czym przesiadki na żadnym węźle krzyżującym ruch autobusowy z tramwajowym nie są zorganizowane w systemie "drzwi w drzwi", co powoduje, że atrakcyjność komunikacji miejskiej znacząco spada i wzrasta presja motoryzacyjna z tego obszaru
- Wierzę, że uda się otrzymać dofinansowanie do tego projektu w nowej perspektywie unijnej, która rusza w 2021 roku i dzięki temu za kilka lat zyskamy nowe, tramwajowe połączenie - komentuje radny Bartłomiej Ignaszewski. - Bez nich nie nie jesteśmy wstanie walczyć z korkami w mieście.
oprac. mat.
Zobacz również

W sprawie termomodernizacji przedszkola

Jestem po to, aby rozmawiać i szukać rozwiązania

Historia powtarzalności
