Czy miasto odbierze moje odpady jeżeli nie złożyłem deklaracji?
Do Urzędu wpłynęło już 36 tysięcy deklaracji z ok. 50 tysięcy, których spodziewa się Miasto. Właściciele nieruchomości, którzy nadal nie dopełnili obowiązku złożenia deklaracji powinni to zrobić jak najszybciej, by uniknąć problemów związanych z odbiorem odpadów. Zachęcamy do składania ich bezpiecznie, online przez portal Przyjazne Deklaracje, gdzie przy pomocy intuicyjnego kreatora powstaje formularz deklaracji, który należy podpisać przez profil zaufany.
Dzięki deklaracjom tworzone są harmonogramy odbioru odpadów, urząd wie z jakich nieruchomości mają być odbierane odpady. Przypominamy! Harmonogram odbioru odpadów znajdziesz na stronie Wszystko o odpadach, w zakładce Harmonogramy odbioru. Deklaracja określa także liczbę pojemników i częstotliwość odbioru odpadów w przypadku, gdy dotyczy nieruchomości niezamieszkanej, dlatego tak ważne jest jej złożenie.
Nieterminowe złożenie deklaracji może też wpłynąć na opóźnienia wygenerowania i dostarczenia numeru konta Urzędu Miasta Poznania do opłaty za odpady. Numery kont są teraz systematycznie generowane i dostarczane. Warto pamiętać! Informacja o nowym numerze konta zostanie dostarczona w zależności od sposobu składania ostatniej deklaracji za odpady do Urzędu Miasta Poznania. Jeżeli składałeś deklaracje za odpady online, to potwierdzenie złożenia deklaracji oraz numer rachunku znajdziesz w skrzynce ePUAP. W przypadku złożenia deklaracji osobiście w POK lub drogą pocztową/kurierem, indywidualny numer konta zostanie przesłany za potwierdzeniem odbioru na adres zamieszkania/siedziby bądź wskazany adres do korespondencji.
Właściciele nieruchomości muszą także pamiętać, że aktualne przepisy przewidują także możliwość nałożenia mandatu karnego do 500 zł za brak deklaracji o wysokości opłaty za odpady lub zawarcie w niej nieprawdziwych informacji o liczbie osób generujących odpady czy posiadaniu kompostownika i kompostowaniu odpadów.