Jak odebrać wiadomość na skrzynce ePUAP
Krok po kroku, aby podpisać odbiór wiadomości z UPD (Urzędowe Poświadczenie Dostarczenia) należy:
- Wybrać otrzymaną wiadomość (kliknąć ją),
- Gdy wyświetli się okno komunikatu Podpisz Urzędowe Poświadczenie Doręczenia (UPD) wybrać myszką przycisk "Przejdź do podpisu",
- Wybrać opcję "podpisz podpisem zaufanym",
- Wybrać opcję "potwierdź", aby potwierdzić , że chce się złożyć podpis.
Po potwierdzeniu wyświetli się komunikat "UPD zostało podpisane, wkrótce na Twoją skrzynkę wpłynie wiadomość z urzędu". Gdy w skrzynce pojawi się wiadomość z numerem konta należy:
- Wybrać wiadomość
- Pobrać załącznik (zawiadomienie o nadaniu numeru konta bankowego) w sekcji załączniki wybierając przycisk "pobierz"
Powyższa instrukcja wynika w całości z procedury przyjętej przez platformę ePUAP.
Po pobraniu na ekranie wyświetli się (lub zapisze, w zależności od ustawienia przeglądarki) pismo z zawartym w nim numerem indywidualnego rachunku bankowego, na który należy uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Od tej chwili opłatę za odpady należy wnosić już tylko na ten numer rachunku bankowego, który został wskazany w piśmie. Z chwilą otrzymania indywidualnego numeru rachunku należy zaprzestać uiszczania opłat na numer ogólny, jeżeli wcześniej takie wpłaty były wykonywane.