Grunwaldzka/Grochowska
W poniedziałek, 2 lipca, rozpocznie się przebudowa przejazdu na skrzyżowaniu ul. Grunwaldzkiej i Grochowskiej. - Przejazd ten był zrobiony w starej technologii. Jest on zalany asfaltem i co kilka lat wymagał zmiany nawierzchni. Teraz torowisko zamontowane będzie nie na asfalcie, ale na płycie gumowej montowanej w torowisku i międzytorzu - wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.
W tej technologii wykonany jest m.in. przejazd na skrzyżowaniu ulic Winogrady i Armii Poznań przy Cytadeli. Tego typu rozwiązanie powinno zagwarantować wytrzymałość na około 15 lat, czyli dłużej niż torowisko w asfalcie czy na płycie betonowej Prace przy naprawie przejazdu potrwają od 2 do 15 lipca. W tym czasie na odcinku ul. Grunwaldzkiej od ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego do Junikowa kursować będą autobusy zastępcze T6. Trasa będzie obsługiwana przez tabor wysokopojemny, w takcie co 5 minut.
W związku z remontem torowiska tramwajowego, nastąpią czasowe zmiany w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej. Nie będzie możliwości skręcania w lewo, ani przejazdu przez skrzyżowanie na wprost w ciągu ul. Grochowskiej.
Przejazd w kierunkach niedostępnych na skrzyżowaniu będzie możliwy z wykorzystaniem nawrotek za skrzyżowaniem - na wysokości wylotu ul. Włodkowica (dla chcących skręcić w kierunku ul. Bukowskiej lub Bułgarskiej) oraz nawrotki pomiędzy ul. Marszałkowską i Konfederacką (dla chcących skręcić w kierunku centrum lub ul. Hetmańskiej).
Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu będzie w tym czasie wyłączona, a prędkość maksymalna pojazdów będzie ograniczona do 30 km/h.
W poniedziałek, 16 lipca, tramwaje wrócą na swoje stałe trasy.
28 Czerwca 1956r.
Również w poniedziałek, 2 lipca, rozpocznie się przebudowa na trasie od skrzyżowania ul. Hetmańskiej z ul. 28 Czerwca 1956r. do pętli Dębiec. Na półtorakilometrowym odcinku wymieniona będzie cała sieć trakcyjna. W niektórych miejscach wymienione również będą podkłady i płyty. Na pętli z kolei zmodernizowany zostanie system sterowania zwrotnicami oraz stanie tablica informacji pasażerskiej.
Prace na ul. 28 Czerwca 1956r. potrwają do końca wakacji. W tym czasie z przystanku "Pamiątkowa", przez ulice Rolną i Wspólną, do pętli na Dębcu pojadą autobusy zastępcze T2. Będą one kursowały co 7,5 minuty.
Węzeł Półwiejska
Trwają prace na tzw. węźle Półwiejska, czyli skrzyżowaniu ulic Górna Wilda i Królowej Jadwigi.
- Musimy w tym miejscu wymienić zwrotnice i rozjazdy od strony ul. Górna Wilda do Królowej Jadwigi. Zwrotnica zjazdowa jest obecnie nieczynna, a zwrotnica najazdowa jest starego typu, sterowana z tramwaju. Obecnie nowe zwrotnice sterowane są w systemie ITS i taka też będzie zamontowana na tym skrzyżowaniu - zaznacza prezes MPK.
Tramwaje linii nr 1, 7 i 29 jeżdżą w tym czasie objazdem przez ul. Wierzbięcice.
7-8 lipca, przez dwa dni, potrwają prace na odcinku ul. Królowej Jadwigi pomiędzy ul. Wierzbięcice a ul. Górna Wilda. - Tam zwrotnice są w dobrym stanie technicznym, ale musimy zamontować nowe skrzynie napędowe dla systemu ITS - dodaje Wojciech Tulibacki.
Prace te realizowane są ze względu na poprawę bezpieczeństwa, ale także przejezdności tej trasy oraz skrętu z ul. Królowej Jadwigi w Górną Wildę i odwrotnie. Będzie ona wykorzystywana w momencie zamknięcia przejazdu tramwajów ul. Wierzbięcice, na który to remont miasto otrzymało dofinansowanie unijne. Trasa przez ul. Wierzbięcice, wraz z nowym torowiskiem na ul. Ratajczaka, będzie bowiem najkrótszą drogą łączącą centrum z Wildą.
- Wszystkie zaplanowane prace są bezwzględnie konieczne, żeby poprawić przejezdność i bezpieczeństwo oraz zmniejszyć awaryjność na tych odcinkach - podkreśla dyrektor ZTM.
Do połowy lipca część linii będzie zawieszona, a część zmieni swoje stacje końcowe. Na przykład "szóstka" zamiast na Junikowo pojedzie na os. Sobieskiego, a tramwaj linii nr 1 skończy swój bieg na placu Wielkopolskim.
Wszystkie te zmiany i komunikaty są dostępne na stronie www.ztm.poznan.pl
RB, jg
Zobacz również

Ograniczanie hałasu w szkołach

XVIII Sesja RMP

Miasto młodych
