Ostatni miesiąc wakacyjnych remontów torowych

Kończy się wymiana torowisk na ulicy Kórnickiej w rejonie mostu św. Rocha oraz na ul. Głogowskiej przy skrzyżowaniu z ul. Hetmańską. Od 1 sierpnia rozpoczną się kolejne remonty na węźle Bałtyk i Traugutta, które wymuszą duże zmiany w komunikacji w centrum oraz na Wildzie i na Dębcu.

Przejazd techniczny tramwaju po trasie od mostu św. Rocha - grafika artykułu
1 sierpnia tramwaje wrócą na trasę przez most św. Rocha. Wcześniej odbyły się przejazdy techniczne fot. Terlan

Wybór miejsc, w których w tym roku prowadzone są remonty, podyktowany jest nie tylko dbałością o stan tras tramwajowych, ale także koniecznością poprawy stanu tych fragmentów sieci, które będą miały kluczowe znaczenie podczas zbliżającego się remontu mostu Chrobrego. Dlatego torowiska na równoległych przeprawach przez Wartę muszą być odpowiednio przygotowane na większy ruch w okresie, kiedy tramwaje nie będą mogły kursować pomiędzy Śródką a Garbarami. Prace na węźle AWF zostały zrealizowane w maju, obecnie na finiszu jest remont dylatacji na moście św. Rocha i wymiany torowiska od mostu do przystanku Politechnika.

1 sierpnia rozpocznie się remont jednego z kluczowych węzłów tramwajowych na ulicy Hetmańskiej - przy skrzyżowaniu z ulicą Traugutta. W kontekście budowy nowego mostu Chrobrego jest to również bardzo ważna trasa - dzięki niej tramwaje mogą przejeżdżać przez most Przemysła I w kierunku Starołęki i Górnego Tarasu Rataj. Na węźle Traugutta wymieniona zostanie jego środkowa część oraz elementy rozjazdów od strony północnej.

W sierpniu konieczna jest także wymiana znajdującego się w złym stanie rozjazdu na węźle Bałtyk (skrzyżowanie ulic Roosevelta-Bukowska). W ramach prac zostaną też zamontowane nowe krawędzie peronowe na przystanku tramwajowo-autobusowym Bałtyk. Będzie także wymieniona nawierzchnia torowo-drogowa na samym przystanku (obsługującym także autobusy) oraz na fragmencie torowiska na ulicy Bukowskiej.

Zmiany w komunikacji z uwagi na I etap remontu węzła Traugutta i remont węzła Bałtyk (I połowa sierpnia)

Prace na węźle Traugutta zostaną podzielone na dwa etapy. W pierwszej połowie sierpnia nie będzie przejazdu tramwajów na wprost ulicami Hetmańską i 28 Czerwca 1956 r. Możliwy będzie tylko skręt w obu kierunkach pomiędzy ul. Hetmańską od strony Górczyna na Dębiec oraz pomiędzy ul. Hetmańską od strony Górczyna w stronę rynku Wildeckiego. 

W drugiej połowie sierpnia możliwa będzie już jazda na wprost ul. Hetmańską, nastąpi natomiast całkowite zamknięcie węzła rozjazdowego Traugutta od strony rynku Wildeckiego. Dokładna data zakończenia I etapu prac na Traugutta i rozpoczęcia kolejnego oraz związane z tym zmiany w komunikacji zostaną podane z wyprzedzeniem w sierpniu.

Prace remontowe spowodują przede wszystkim brak możliwości przejazdu tramwajów przez węzeł Traugutta ulicą Hetmańską na wprost od ulicy 28 Czerwca 1956 r. w kierunku Starołęki oraz na wprost ulicą 28 Czerwca 1956 r. Dlatego od przystanków Rolna / Traugutta - w celu zapewnienia komunikacji - uruchomiona zostanie wahadłowa linia tramwajowa numer 91 pomiędzy przystankiem Traugutta (tor północny) lub Rolna (tor południowy) a rondem Starołęka.

Z kolei w czasie prac na węźle Bałtyk niemożliwy będzie przejazd tramwajów wzdłuż ulicy Roosevelta (pomiędzy Kaponierą a mostem Dworcowym), natomiast będzie utrzymana komunikacja tramwajowa - linią wahadłową nr 96 - na ulicy Grunwaldzkiej, z przystankiem w okolicach World Trade Center na MTP.

Będą także uruchomione jeszcze trzy inne dodatkowe linie tramwajowe: nr 92 (zastępująca zawieszone linie nr 9 i 2), nr 93 wzmacniająca transport na Ratajach oraz nr 95 (zastępująca zawieszoną linię nr 5).

Szczegółowy opis tras tramwajowych od 1 sierpnia wraz ze schematami dostępny jest na stronie ZTM.

O zmianach w organizacji ruchu w rejonie węzłów Bałtyk i Traugutta można przeczytać na stronie poznan.pl

Załączniki

Dowiedz się więcej na temat