Zmiany na ulicy Opolskiej przy przejazdach kolejowych

W najbliższych dniach rozpocznie się wprowadzanie nowej organizacji ruchu w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Opolskiej. Celem zmian jest upłynnienie poruszania się pojazdów oraz poprawa bezpieczeństwa pieszych i kierowców. 

Galeria zdjęć przejazdu kolejowego przy ul. Opolskiej - grafika artykułu
W najbliższych dniach rozpocznie się wprowadzanie nowej organizacji ruchu w rejonie przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ul. Opolskiej fot. ZDM

Pomiędzy ulicami 28 Czerwca 1956 roku i Opolską, w sąsiedztwie dwóch przejazdów kolejowych, dochodzi do wielu niebezpiecznych dla życia sytuacji. Bardzo często tworzą się tam zatory na jezdni, co grozi zablokowaniem pojazdów pomiędzy opuszczanymi szlabanami. 

W związku z tym przygotowano projekt nowej organizacji ruchu, która ma polepszyć sytuację w tym rejonie - upłynnić poruszanie się oraz poprawić bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Zmiany konsultowano ze służbami miejskimi oraz radami osiedli Świerczewo i Zielony Dębiec. 

Projekt zakłada zmianę pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ulicy Opolskiej i łącznika z ulicą 28 Czerwca '56 r., likwidację wydzielonego lewoskrętu oraz wyznaczenie azylu na przejściu dla pieszych pomiędzy jezdniami na ulicy Opolskiej.

Po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu samochody jadące ulicą Opolską, ze Świerczewa w stronę Wildy, będą miały pierwszeństwo (obecnie muszą ustępować jadącym łącznikiem od strony ulicy 28 Czerwca 1956 r.). Dzięki temu pojazdy poruszające się w stronę centrum nie będą blokowane w rejonie torów kolejowych, oczekując na możliwość skrętu w lewo na skrzyżowaniu z łącznikiem..  

Ponadto poprawi się bezpieczeństwo pieszych, przekraczających jezdnie ulicy Opolskiej. Wyznaczony zostanie azyl na środku drogi i zainstalowane będą nowe barierki na chodniku, po obu stronach "zebry", tak by nie przechodzili oni przez ulicę poza wyznaczonym przejściem. Zlikwidowany będzie również osobny lewoskręt w stronę ulicy 28 Czerwca 1956 - kierowcy będą jechali na wprost i w lewo z tego samego pasa. 

Zmiany organizacji ruchu powinny być wprowadzone do 15 sierpnia. 

Trwa również opracowywanie wariantowej koncepcji przejść podziemnych dla pieszych pod torami kolejowymi w rejonie ulicy Opolskiej. Prace te są koordynowane z działaniami kolejarzy, którzy planują przebudować poznański węzeł kolejowy, w tym infrastrukturę w rejonie tej ulicy. Koncepcja powinna być gotowa pod koniec 2026 roku. Ma uwzględniać zarówno potrzeby pieszych, jak i rowerzystów. Dalsza realizacja tego zadania będzie zależna od możliwości finansowych Miasta.  

ZDM

Dowiedz się więcej na temat