Bilety przez komórkę

Bilety komunikacji miejskiej ZTM Poznań w telefonie komórkowym w systemie CallPay

Od 24 października pasażerowie komunikacji miejskiej w Poznaniu mają nową możliwość zakupu biletów za pomocą telefonu komórkowego w systemie CallPay. W ofercie są bilety czasowe 15, 30, 60, 120 minutowe oraz krótkookresowe 24, 48, 72 godzinne i 7 dniowe. Zakup biletów odbywa się poprzez wykonywanie standardowych połączeń głosowych na określone numery znajdujące się na stronie www.callpay.pl. Płatności CallPay działają w każdym telefonie komórkowym i w każdej sieci GSM bez konieczności instalowania aplikacji i dostępu do Internetu.

Aktywacja usługi możliwa jest poprzez stronę internetową www.callpay.pl lub telefonicznie pod numerem 22 100 1 600.

Forma Płatności

- kartą płatniczą MasterCard - klient musi w systemie CallPay zarejestrować swoją kartę płatniczą MasterCard. Każda płatność będzie później realizowana bezpośrednio z konta bankowego.

lub

- ze środków na koncie CallPay - klient musi zasilić swoje indywidualne konto w CallPay dowolnymi, środkami z których później będzie dokonywać zakupu.

Zakup biletu powinien odbyć się po wejściu do pojazdu na jeden z numerów odpowiadający danemu biletowi:

Numery do zakupu biletów czasowych 

- bilet normalny: 61 41 51 1 XX

- bilet ulgowy: 61 64 60 1 XX

W miejsce dwóch ostatnich cyfr należy podać czas ważności biletu:

  • 15 - bilet 15-minutowy
  • 30 - bilet 30-minutowy
  • 60 - bilet 60-minutowy
  • 20 - bilet 20-minutowy

Numery do zakupu biletów dobowych

- bilet normalny: 61 64 60 9 XX

- bilet ulgowy: 61 64 60 5 XX

W miejsce dwóch ostatnich cyfr należy podać czas ważności biletu:

  • 24 - bilet 24-godzinny
  • 48 - bilet 48-godzinny
  • 72 - bilet 72-godzinny
  • 07 - bilet 7-dniowy

Po wybraniu numeru należy tonowo podać rodzaj strefy oraz określić, czy bilet ma obowiązywać na linię normalną, czy pospieszną.

Na zakończenie połączenia Pasażer słyszy informację potwierdzającą zakup biletu, natomiast pełne dane w treści SMS przesyłane są podczas kontroli.