Czym zajmuje się BKRS
Szanowni Państwo,
W toku prac nad projektem budżetu Poznania na rok 2013 pojawiły się informacje nieścisłe i nieprawdziwe, które dają fałszywy obraz niektórych zadań realizowanych przez Biuro Kształtowania Relacji Społecznych. Dotyczą one głównie zadania budżetowego o nazwie "Budowanie wizerunku Miasta Poznania i Urzędu Miasta Poznania". Dlatego też uprzejmie informuję, że największym przedsięwzięciem realizowanym w ramach tego zadania jest wsparcie dla organizatorów imprez i eventów, które przyczyniają się do tworzenia dobrego wizerunku Miasta. Nazwano je - być może niezbyt szczęśliwie - ,,komunikacja zewnętrzną". Dzięki środkom przewidzianym w tym zadaniu w ostatnich latach wsparcie finansowe otrzymali m.in. organizatorzy Juwenaliów, Senioraliów, Targów Aktywni 50+, czy też Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W ramach tego zadania Urząd przeprowadził promocję Rogala Świętomarcińskiego, umożliwił dzieciom ze szkoły im. ORP Poznań wizytę na okręcie, zaangażował się w akcję charytatywną. W poprzednich latach dzięki tym środkom Miasto organizowało Betlejem Poznańskie, w tym roku zaś zorganizuje dla mieszkańców uroczystość przekazania Betlejemskiego Światełka Pokoju.
Wsparcie otrzymało również wiele innych, mniejszych inicjatyw społecznych. Wiele grup, stowarzyszeń czy fundacji bez tej pomocy nie byłoby w stanie zrealizować swoich planów, planów ważnych dla miasta, bo ważnych dla mieszkańców. To te przedsięwzięcia służą budowaniu dobrego wizerunku miasta.
W roku 2012 na to zadanie w Budżecie Poznania zaplanowano 677 tysięcy złotych. W projekcie na rok 2013 to już tylko 400 tysięcy złotych, z których 319 tys. planujemy przeznaczyć m.in. na wsparcie dla opisanych przedsięwzięć.
Przy okazji pragnę sprostować nieprawdziwą informację, jakoby dwóch pracowników Biura Prasowego Urzędu "zajmowało się głównie przygotowywaniem prasówki". Przynajmniej od 7 lat serwis prasowy dla Miasta przygotowuje firma zewnętrzna. Zadaniem pracowników Biura jest tylko wskazanie, które artykuły z gazet mają trafić konkretnych biur i wydziałów Urzędu. Czynność ta odbywa się każdego dnia rano do godziny 8.30. Natomiast głównym i najbardziej pracochłonnym zadaniem pracowników zespołu prasowego jest odpowiadanie na telefonicznie i mailowe pytania dziennikarzy z całej Polski (minimum kilkanaście dziennie), przygotowanie informacji prasowych, konferencji, udział w programach radiowych i telewizyjnych, przygotowywanie i koordynacja kampanii medialnych konkretnych wydarzeń większości jednostek miasta, przygotowanie treści wystąpień publicznych, sprostowań i polemik itp. Jak Państwo widzicie - zakres zadań nieporównanie większy niż tylko ,,przygotowanie prasówki".
Paweł Marciniak
rzecznik prezydenta Poznania i Urzędu Miasta
Zobacz również

O Ostrowie Tumskim i rozwoju przestrzennym

Co z trasą tramwajową na os. Kopernika?

Tak dla nauczycieli i przyrody
