Aplikacja myMPK - prostsza i intuicyjna

Aplikacja myMPK jest już dostępna na iOS. Po aktualizacji stała się bardziej przejrzysta i intuicyjna. Pasażerowie mogą już korzystać z jej nowych funkcji. Dodano m.in. rozkład jazdy z wyszukiwarką dla poszczególnych linii i przystanków, a Wirtualny Monitor został wzbogacony o piktogramy informujące o cechach pojazdu.

W lutym tego roku aplikacja już po raz kolejny została zaktualizowana - grafika artykułu
W lutym tego roku aplikacja już po raz kolejny została zaktualizowana

Aplikacja myMPK, poprzez którą można szybko uzyskać informacje na temat komunikacji miejskiej, powstała jesienią 2017 roku i od tego czasu - zgodnie z oczekiwaniami użytkowników - stale jest udoskonalana. W lutym tego roku, już po raz kolejny, została zaktualizowana. Tym razem aplikacja zyskała nowy wygląd, przez co korzystanie z niej jest prostsze i bardziej intuicyjne. Dodany został rozkład jazdy - jako alternatywa dla Wirtualnego Monitora - a sam Monitor wzbogacono o piktogramy informujące o cechach pojazdu, który realizuje dany kurs.

Piktogramami oznaczane są kursy realizowane pojazdami: niskopodłogowymi, z niską podłogą w środkowym członie, niskopodłogowymi z rampą, z niską podłogą w środkowym członie z rampą, z możliwością zakupu biletów, z możliwością przewozu rowerów, wyposażonymi w klimatyzację, wyposażonymi w ładowarki USB. W aplikacji można również zobaczyć rzeczywisty czas odjazdu autobusów i tramwajów z przystanków początkowych.

- Co jednak najważniejsze, aplikacja jest już dostępna nie tylko dla użytkowników urządzeń z systemem Android, ale również iPhone - informuje  Agnieszka Smogulecka, rzeczniczka prasowa MPK Poznań. - Dotyczy to również osób z dysfunkcjami wzroku. Aplikacja, w tym będący jej elementem Wirtualny Monitor, ma funkcję czytania informacji przez syntezator mowy. O ile w wersji na Android wykorzystano rozwiązanie "Voice Assistant" - system opiera się na wykorzystaniu gestów palcami, dotknięć oraz przesunięć po ekranie telefonu -  wersję na platformę iOS wyposażono w analogiczny system "Voice over". 

Użytkownicy myMPK nadal mogą korzystać z systemu zapamiętywania najczęściej używanych przystanków oraz wyszukiwania tych najbliżej położonych według GPS. Aplikacja powiadomi o zdarzeniach komunikacyjnych, będzie można dzięki niej zapoznać się także z planowanymi zmianami w komunikacji. Pozostaje również przycisk szybkiego łączenia z Biurem Poznań Kontakt, prowadzącym Serwis Informacji Pasażerskiej.

MPK Poznań nadal pracuje nad tym, aby aplikacja jak najlepiej mogła służyć użytkownikom. Ciągle zbiera też opinie, które uwzględnia, rozważając nowe rozwiązania. Uwagi można przesyłać, korzystając m.in. z opcji "Sonda" dostępnej w aplikacji.

AW