BIP Rady Miasta Poznania z nowymi funkcjonalnościami

Smart city to ewoluująca i rozwijająca się idea, wykraczająca poza działania jednego wydziału. Biuro Rady Miasta nieustannie dąży do realizacji celu "cyfrowego miasta" w zakresie swoich zadań, co było motywem i uzasadnieniem potrzeby wprowadzenia zmian.
- W naszej codziennej pracy staramy się umożliwiać wszystkim zainteresowanym nieograniczony dostęp do informacji dotyczących działań podejmowanych przez Radę Miasta Poznania. W podejmowanych przez Biuro Rady Miasta działaniach pamiętamy o osobach z niepełnosprawnościami, stąd od 2019 roku szczególnie kładziemy nacisk na dostępność cyfrową publikowanych przez nas treści - mówi Olga Kaczmar, dyrektor Biura Rady Miasta, podsumowując zmiany w Biuletynie Informacji Publicznej.
Nowa-stara wyszukiwarka uchwał, która pomaga mieszkańcom
Zaprojektowana przez programistów z Poznańskiego Centrum Superkomputerowo‑Sieciowego zaktualizowana wyszukiwarka uchwał Rady Miasta Poznania na podstawie danych przygotowanych przez Wydział Informatyki UMP w swoich możliwościach może dorównywać najpopularniejszym usługom tego typu oferowanym na rynku komercyjnym. Oprócz uproszczonych parametrów przeszukiwania bazy danych, liczącej obecnie ponad 9000 pozycji, wyszukiwarka w poszukiwaniu zapytań klientów analizuje teraz także treść aktów prawnych, uzasadnień do nich, a nawet załączników. To może znacznie ułatwić korzystanie z BIP mieszkańcom, którzy przykładowo za pomocą wyrazu "grill" będą mogli znaleźć obowiązujące regulacje dotyczące miejsc przeznaczonych do legalnego grillowania w Poznaniu. Zmiany w wyszukiwarce dotyczyć będą wszystkich uchwał, które zostaną wprowadzone po 21 sierpnia 2023 roku.
Prosty język, mniej linków
Gruntownie odświeżony Biuletyn Informacji Publicznej Rady Miasta Poznania, dostępny pod przyjaznym linkiem: https://bip.poznan.pl/rada-miasta, to także nowa nawigacja, która uwzględnia wszystkie obszary działania Rady Miasta Poznania. Wspólnie z Biurem Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa UMP Biuro Rady Miasta wypracowało wiele innowacyjnych rozwiązań, które poprawiają czytelność zarówno w warstwie wizualnej, jak i programistycznej, kluczowej dla urządzeń i oprogramowań ułatwiających dostęp do witryny osobom z niepełnosprawnościami np. słuchu czy wzroku.
Cyfryzacja służąca mieszkańcom Poznania
- Pozostajemy otwarci na wskazówki dotyczące aspektów, które można byłoby poprawić, by BIP jeszcze lepiej służył jego odbiorcom - zapewnia Katarzyna Plewa, zastępca dyrektora Biura Rady Miasta. Wiemy, że proces cyfryzacji tak naprawdę nigdy się nie kończy, jednak chcemy dalej dążyć do implementacji na naszych stronach najnowszych wytycznych z zakresu dostępności i sztuki programistycznej - dodaje.
Wszystkie modyfikacje - wprowadzone nakładem własnym Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa UMP, Wydziału Informatyki UMP oraz Poznańskiego Centrum Superkomputerowo‑Sieciowego - zostały drobiazgowo opisane w załączonej prezentacji multimedialnej.
Zachęcamy do przeglądania stron Biuletynu Informacji Publicznej Rady Miasta Poznania.
Zobacz również

Poznań CityLab na Europejskich Targach Nauki

Nie zdążyłeś? OK, zrób to teraz!

Nie trać zniżek - przedłuż status podatnika na kolejny rok do 31 maja
