Zarezerwuj wizytę w urzędzie

Urząd Miasta Poznania rozszerza możliwość osobistego załatwiania spraw w "okienku". W związku z tym ponownie uruchomiony został elektroniczny system rezerwacji wizyt. Jest on dostępny pod adresem: https://www.poznan.pl/mim/rezerwacje/rezerwacje.html. Ponadto można umówić się także telefonicznie oraz za pomocą kodu QR. Należy jednak pamiętać, że osobista wizyta w urzędzie jest możliwa tylko po uprzedniej rezerwacji. 

Od połowy marca bezpośrednia obsługa klientów w UMP działała w ograniczonym zakresie. Od tego tygodnia będzie się to stopniowo zmieniać.
Od połowy marca bezpośrednia obsługa klientów w UMP działała w ograniczonym zakresie. Od tego tygodnia będzie się to stopniowo zmieniać.

Od połowy marca bezpośrednia obsługa klientów w Urzędzie Miasta Poznania działała w ograniczonym zakresie. Zawieszona była możliwość rezerwacji wizyt online, a większość spraw załatwiana jest zdalnie. Od tego tygodnia będzie się to stopniowo zmieniać.  

- Zaczynamy etapami rozszerzać zakres obsługi bezpośredniej. Pierwszym krokiem jest przywrócenie możliwość rezerwacji wizyty w urzędzie przez internet oraz zwiększenie liczby klientów obsługiwanych w "okienku" - mówi Wojciech Kasprzak, dyrektor Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miasta Poznania. - W trosce o bezpieczeństwo wprowadziliśmy limit dotyczące liczby osób przebywających w poczekalniach. Limity te są uzależnione od powierzchni miejsca wyznaczonego na oczekiwanie obsługi. Przyjęliśmy, że będzie to 1 klient na 15m2 - dodaje. 

Rezerwacja przez internet

Rezerwacji w ten sposób można dokonać w sprawach prowadzonych przez Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa oraz Wydział Finansowy.

Rejestrując wizytę przez internet należy wybrać wydział, odpowiednią grupę spraw, a następnie zaznaczyć miesiąc, dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu wymaganych pól i wybraniu przycisku "umów wizytę" wyświetli się potwierdzenie rezerwacji. 

Zanim zarezerwuję się termin, warto przeczytać opis procedury. Dzięki temu można dowiedzieć się jakie dokumenty i załączniki są wymagane dla załatwienia sprawy. W opisie zawarte są także dodatkowe informacjami na jej temat.  

Dostępne usługi rezerwacji:

- Obsługa klientów w urzędzie trwa nieprzerwanie, choć z pewnymi ograniczeniami, także w czasie epidemii. Wciąż prowadzona była, i w dalszym ciągu będzie, rezerwacja telefoniczna. Wielu mieszkańców umówiło się na wizytę w najbliższych dniach, korzystając właśnie z tej formy. W przypadku rezerwacji przez internet pierwsze wolne terminy są już dostępne w Wydziale Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych. Kolejne będą po długim weekendzie majowym. Od 4 maja w Wydziale Finansowym i Wydziale Działalności Gospodarczej, a od 11 maja w Urzędzie Stanu Cywilnego - podkreśla dyrektor Kasprzak.

Rezerwacja kodem QR

Nowością w systemie rezerwacji jest możliwość wykorzystania popularnych QR kodów. To propozycja dla osób, które chcą załatwić sprawę w urzędzie, ale z różnych przyczyn nie mogły umówić się wcześniej.

- W takiej sytuacji pomocne będą QR kody udostępnione na zewnątrz budynków w postaci naklejek. Można je znaleźć w urzędzie przy ul. Libelta 16/20, Gronowej 22A, 28 Czerwca 1956 r. nr 404 oraz Słowackiego 22 - wylicza dyrektor Wydziału Organizacyjnego.

Po zeskanowaniu kodu smartfonem nastąpi przekierowanie do formularza rezerwacji wizyt. Jeżeli w tym czasie w systemie rezerwacji będzie "wolne okienko" wówczas po zaakceptowaniu terminu klient zostanie obsłużony.

Rezerwacja telefoniczna

Na wizytę osobistą w urzędzie można umówić się również telefonicznie. Można to zrobić kontaktując się bezpośrednio z wydziałami lub za pośrednictwem miejskiej infolinii Poznań Kontakt: 61 646 33 44.

Poznańscy urzędnicy w dalszym ciągu zachęcają, żeby sprawy, które nie wymagają osobistej wizyty załatwiać online, telefonicznie lub przez skrzynki podawcze wystawione 9 lokalizacjach urzędu. O zdalnej obsłudze klienta, najważniejszych numerach i adresach internetowych pisaliśmy w artykule "Jak załatwić sprawy w urzędzie - najważniejsze informacje".

Od samego początku epidemii w punktach obsługi klienta urzędu miasta stosowane są nadzwyczajne środki ostrożności. W części pomieszczeń wspólnych (np. w poczekalniach) podwyższony został standard utrzymania czystości. Średnio co 2-3 godziny przeprowadzana jest dezynfekcja siedzisk, blatów, poręczy, klamek czy toalet. Na stanowiskach obsługi, jeżeli jest to technicznie możliwe, stosowane są osłony izolacyjne, chroniące osoby po obu ich stronach. Ponadto urzędnicy są wyposażeni w środki ochrony osobistej - maseczki, rękawiczki, środki do dezynfekcji. 

JZ