Remont węzła komunikacyjnego most Teatralny do 9 grudnia
"Trzeba również dodać, że w trakcie prac na Teatralce został rozszerzony zakres remontu o przebudowę torowiska w ciągu ulicy Roosevelta aż do ulicy Poznańskiej. Zarząd Dróg Miejskich zdecydował również o spełnieniu postulatu dotyczącego zwiększenia powierzchni przystanku tramwajowego na ulicy Roosevelta. Poprawi to wygodę i sprawniejszą obsługę pasażerów komunikacji miejskiej" - dodaje Dorota Wesołowska, rzecznik ZDM Poznań.
Informacje techniczne o węźle most Teatralny:
Zły stan techniczny torowiska i rozjazdów tramwajowych oraz związane z tym coraz częstsze opóźnienia i przerwy w ruchu komunikacji miejskiej były przyczynami podjęcia decyzji o rozpoczęciu remontu torowiska tramwajowego na węźle komunikacyjnym most Teatralny. Poprzednia kompleksowa modernizacja torowiska w tym miejscu została przeprowadzona w 1995 roku, a jest to jeden z kluczowych węzłów komunikacji zbiorowej w Poznaniu. Podczas przebudowy ronda Kaponiera był to najważniejszy łącznik północnej części Poznania z Jeżycami i śródmieściem, który umożliwiał bezpośrednie połączenie pomiędzy Ratajami a Winogradami i Jeżycami. To także kluczowe miejsce dla komunikacji tramwajowej na linii wschód-zachód. Podczas minionych wakacji na węźle "most Teatralny" krzyżowały się trasy aż 11 z 15 linii tramwajowych. Dużo większe natężenie ruchu wpłynęło na szybsze zużycie torowiska.
Zmiany odczują rowerzyści. Przejazdy rowerowe przez jezdnie oprócz oznakowania pionowego i poziomego (P-11 - przejazd dla rowerzystów) zasygnalizowane zostaną poprzez wykonanie na przejeździe oznaczenia z masy chemoutwardzalnej w kolorze czerwonym. Przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu powiązane zostaną z ulicami: Dąbrowskiego, Roosevelta, Fredry.
Dużą zmianę odczują rowerzyści jadący ulicą Fredry w kierunku ulicy Dąbrowskiego, którzy będą mogli przejechać bezkolizyjnie skrzyżowanie na wydzielonej fazie sygnału "zielonego" wraz z tramwajami w relacji Fredry/ Dąbrowskiego. Dotychczas rowerzyści, którzy jechali z ulicy Fredry na ulicę Dąbrowskiego skręcali w prawo w ulicę Roosevelta i zobowiązani byli do korzystania z przejazdu rowerowego zlokalizowanego równolegle do przejścia dla pieszych. Zastosowane obecnie rozwiązanie znacznie ułatwi i skróci czas przejazdu rowerem przez skrzyżowanie.
Dzięki przebudowie pojawią się rozwiązania, które mają ułatwić korzystanie z tego węzła osobom niepełnosprawnym. Na przejściach dla pieszych będą m.in. zastosowane krawężniki typu "najazdowego" obniżone do 1 centymetra i wyróżnione kolorem żółtym. Z myślą o osobach z dysfunkcją narządów wzroku przejścia dla pieszych zostaną wyposażone w białe, ostrzegawcze taśmy nawierzchniowe z wypukłymi elementami. Dzięki ich zainstalowaniu osoby z dysfunkcją wzroku bezpiecznie odnajdują przejścia dla pieszych. Warto wspomnieć, że poznańscy drogowcy jako pierwsi w kraju rozpoczęli montaż mat z wypustkami. Dodatkowo przebudowane sygnalizacje świetlne wyposażone zostaną w sygnalizatory dźwiękowe oraz przyciski uruchamiające sygnalizację na wysokości dogodnej dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Zobacz tez info: http://www.zdm.poznan.pl/news.php?site=view&id=1968
Zobacz również

Uwaga na silne burze z opadami deszczu i gradu!

Ostrzeżenie przed długotrwałymi upałami oraz gwałtownymi burzami z deszczem i gradem

Utrudnienia w ruchu na ul. Dąbrowskiego
