Azbest - pozbądź się problemu! - Dodatkowy termin składania wniosków
Wnioski wraz z załącznikami można składać drogą pocztową na adres: Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, przez ePUAP lub osobiście w siedzibie Wydziału.
Mieszkańcy zainteresowani konsultacją i pomocą w zakresie wypełnienia wniosku proszeni są o uprzedni kontakt telefoniczny lub mailowy w celu umówienia terminu wizyty. Należy pamiętać, że datą złożenia wniosku jest data jego wpływu do Urzędu Miasta Poznania, nie data stempla pocztowego.
W programie decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku braków we wniosku, Wnioskodawca zostanie powiadomiony telefonicznie, mailowo lub listownie o koniecznych uzupełnieniach. Wniosek należy uzupełnić w ciągu 7 dni od daty otrzymania wezwania
Szczegóły dotyczące programu oraz wzory wniosków, wraz z listą wymaganych dokumentów, można znaleźć na stronie internetowej www.poznan.pl/azbest. Informacji udzielają również pracownicy Wydziału Klimatu i Środowiska - telefonicznie 61 878 5017 oraz drogą mailową azbest@um.poznan.pl.
Uwaga!
Pozytywna ocena wniosku jest podstawą do wykonania przez Miasto usługi usuwania azbestu w nieprzekraczalnym terminie do 31 października 2024 r.
Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania informuje również o braku możliwości realizacji w tym roku usługi usuwania wyrobów zawierających azbest pochodzących z obiektów użytkowanych do produkcji rolnej, z uwagi na wykorzystany krajowy limit skumulowanej kwoty pomocy de minimis w rolnictwie. Usunięcie azbestu będzie możliwe w roku 2025, po określeniu nowego limitu pomocy de minimis w rolnictwie oraz po ogłoszeniu nowego naboru wniosków w pierwszym kwartale przyszłego roku.