Cognifide staje się Wunderman Thompson Technology

Jeden z największych pracodawców IT w Wielkopolsce, Cognifide Polska, wraz ze swoim poznańskim oraz bydgoskim oddziałem, zmienia nazwę na Wunderman Thompson Technology. W Polsce od 15 lat powstawały projekty dla takich globalnych gigantów jak m.in. Ford, Unilever czy Telegraph Media Group. Bliższa współpraca z Wunderman Thompson oznacza poszerzenie tego portfolio o kolejne światowe marki.

Zdj. Wunderman Thompson Technology - grafika artykułu
Zdj. Wunderman Thompson Technology

Wunderman Thompson Technology (wcześniej Cognifide Polska) jest częścią globalnego holdingu WPP od 2014 roku. Do sieci Wunderman Thompson, która działa w 90 krajach i zatrudnia ponad 20 tysięcy ludzi, wnosi swoje 15-letnie technologiczne doświadczenie w tworzeniu zaawansowanych platform marketingowych dla największych światowych graczy. Zmiana nazwy pozwala na zacieśnienie współpracy, poszerzenie technologicznego zaplecza grupy i bardziej rozbudowany system usług. Wunderman Thompson Technology to ponad 4000 ekspertów, pracujących w 54 centrach w 33 krajach.

Rozwój w trudnym czasie

- W 2020 roku biznes stanął przed wieloma niespotykanymi dotąd wyzwaniami - przyznaje Marcin Stańczyk, Dyrektor Zarządzający Wunderman Thompson Technology w Polsce - Globalna pandemia wymogła na wielu branżach zmianę w sposobie działania, szukanie nowych dróg na prowadzenie biznesu i zabezpieczenie zatrudnienia dla pracowników.

Widzimy w tym szczególnym czasie, że dołączenie do globalnej sieci oznacza znaczną stabilność biznesową dla całej organizacji, ale i nowe ścieżki rozwoju dla 330 pracowników w naszych centrach technologicznych - tłumaczy Marcin Stańczyk.

Integracja z siecią Wunderman Thompson to więcej niż zmiana logo na dokumentach. Pracownicy firmy zyskają dostęp do międzynarodowej, kompleksowej wiedzy eksperckiej, a oddziały w Poznaniu i Bydgoszczy - szansę na dalszy rozwój i możliwość działania dla globalnych marek z wielu branż. - Rozszerzamy portfolio o nowe technologie i możliwość tworzenia rozwiązań opartych o nowoczesne integracje, rozwiązania chmurowe i sztuczną inteligencję.- dodaje Stańczyk - W sytuacji, kiedy wiele działań i znaczna część życia przeniosły się do sieci, popyt na innowacje w tym obszarze będzie jeszcze większy.

Z badania Technology Vision 2020, przeprowadzonego wśród kadry managerskiej z 21 różnych branż wynika, że 61 proc. osób spodziewa się, że ich organizacje będą korzystać z rozwiązań chmurowych, automatyzacji czy robotyzacji w przeciągu najbliższych dwóch lat. Analitycy szacują, że wartość rynkowa "Internetu rzeczy" (IoT) w skład którego wchodzą te technologie, wyniesie 1,1 bln USD do 2026 roku.

Aby w pełni wykorzystać tę szansę, specjaliści z Wunderman Thompson Technology od dawna tworzą rozwiązania technologiczne upewniając się przy tym, że nieustannie zmieniane rozwiązania są stabilne, bezpieczne, a jakość obsługi klienta nie tylko nadąża, ale przede wszystkim wspiera te zmiany na poziomie eksperckim. Organizują również tematyczne meetupy (jak np. Frontownia, DebatQA czy Hashicorp User Group), tłumaczą programistyczne zawiłości na swoim technicznym blogu czy projektują szeroko dostępne rozwiązania open source, ułatwiające pracę programistów i inżynierów.

Społeczne zaangażowanie

Obok wsparcia dla rozwoju technologii, pracownicy wcześniejszego Cognifide z pasją angażują się w działania społeczne i edukacyjne.

- To przydało się i zaprocentowało także w czasach pandemii - mówi Kinga Przepiórka, szefowa HR - Kontynuowaliśmy współpracę z Politechniką Poznańską i Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza, prowadząc zdalne zajęcia dla studentów. Z Zespołem Szkół Łączności otworzyliśmy pierwszą klasę patronacką o profilu "Technik Programista". Od września 30 uczniów ma szansę poznawać biznesowy świat IT od podszewki poprzez autorski program nauczania, stworzony wspólnie z nauczycielami. W planach mamy dokształcanie pedagogów oraz zapewnienie stypendiów dla nich oraz najzdolniejszych uczniów. Ruszamy też ze zdalnym, opłacanym przez nas programem stażowym Career Start Up. W 2021 roku studenci z Poznania i Bydgoszczy dołączą do naszych zespołów stawiając pierwsze kroki w świecie IT. To już 5 edycja programu, który z sukcesem ukończyło ponad 120 osób.

W trakcie pandemii dzisiejsze Wunderman Thompson Technology wsparło zdalną naukę w lokalnych szkołach podstawowych i średnich, przekazując placówkom sprzęt komputerowy o wartości niemal 150 tysięcy złotych. Rozszerzono Project Shoebox, który od lat pomagał w Polsce kobietom w trudnej sytuacji życiowej, poprzez organizację zbiórek m.in. artykułów higienicznych. W 2020 roku Shoebox zaspokoił potrzeby domów pomocy społecznej oraz organizacji, wspierających osoby w kryzysie bezdomności. Dodatkowo, eksperci firmy przeprowadzili szereg webinarów dla organizacji pozarządowych, dzieląc się wiedzą na temat funkcjonowania w wirtualnym świecie: używania narzędzi komunikacji czy tworzenia wizerunku w social mediach. Wykorzystali też czas zdalnej pracy do prowadzenia prelekcji na kilku krajowych i międzynarodowych konferencjach.

Szersze perspektywy

Marcin Stańczyk uważa, że dynamika zmian biznesowych zawsze wymagała budowania lokalnych partnerstw, łączenia talentów i dostępu do międzynarodowej wiedzy eksperckiej

i innowacji technologicznych. Podejście to przełożyło się na sukces biznesowy, uznanie klientów i partnerów oraz szereg prestiżowych branżowych nagród (m.in. Adobe Partner, VOCalis, Ambasador Zarządzania Wiedzą).

- W 2014 roku firma Cognifide, wyrastająca z kilkuosobowego, poznańskiego start-upu założonego w 2005 roku przez Stuarta Dean i Miro Walkera, dołączyła do największego globalnego holdingu komunikacji marketingowej. W ciągu ostatnich 6 lat nasze centra technologiczne w Poznaniu i Bydgoszczy zbudowały silną ekspercką pozycję w Europie. Jako Wunderman Thompson Technology stanowimy trzon technologicznego rozwoju w grupie. - dodaje Stańczyk.

Wunderman Thompson to firma o korzeniach sięgających XIX wieku. JW. Thompson to twórca pierwszej agencji reklamowej w Stanach Zjednoczonych, a Lester Wunderman - nazywany jest ojcem marketingu bezpośredniego. Fuzja założonych przez nich spółek przypadła na 2018 rok. Sieć od wielu lat świadczy usługi agencyjne, konsultingowe oraz technologiczne dla takich klientów jak Microsoft, Samsung, Burger King czy Adidas.

O Wunderman Thompson Technology: 

Wunderman Thompson to globalna sieć, wspierająca topowe marki poprzez usługi kreatywne, konsultingowe i technologiczne. W ramach dywizji Wunderman Thompson Technology, firma projektuje i uruchamia złożone środowiska technologiczne, zapewniające biznesowy rozwój klientów. Tworzy strategiczne partnerstwa i utrzymuje ścisłe relacje z ponad 50 dostawcami technologii, jak: Adobe, Salesforce, SAP, Sitecore i Acquia. Pomaga w realizacji strategii marketingowych dostarczając rozwiązania łączące technologię i transformację biznesową; zwiększające efektywność i optymalizujące koszty. Cała sieć Wunderman Thompson Technology to 4000 ekspertów w 54 centrach technologicznych w 33 krajach. 

Wunderman Thompson Technology w Polsce (dawniej Cognifide Polska) od 15 lat jest wiodącą firmą technologiczno-konsultingową współpracującą z globalnymi markami m.in: Ford, Colgate, Telegraph Media Group, Virgin Media. W dwóch biurach w Poznaniu i Bydgoszczy zatrudnia ponad 330 specjalistów w zakresie programowania, testowania aplikacji i prowadzenia złożonych projektów IT.

sieci społecznościowe