- Prace na dworcu autobusowym realizowane są zgodnie z harmonogramem. Została już wykonana nawierzchnia betonowa, a w przyszłym tygodniu układana będzie nawierzchnia bitumiczna. Remont peronów i wymiana nawierzchni w ich obrębie zakończą się do końca tego miesiąca. Zakładamy, że tego lata rozpocznie się przebudowa samego ronda Rataje. To bardzo ważny węzeł komunikacyjny, dlatego rondo nie zostanie całkowicie zamknięte i prace podzielone będą na etapy tak, by przejazd częściowo był możliwy - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Termin rozpoczęcia prac uzależniony jest od daty uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Ze względu na sytuację w kraju, związaną z trwającą epidemią COVID-19, wydłużyła się procedura prowadzonych przez wojewodę wielkopolskiego postępowań administracyjnych. Powinna zakończyć się wydaniem stosownych pozwoleń w lipcu. O dokładnym terminie ich rozpoczęcia i wprowadzenia zmiany organizacji ruchu będziemy informować z wyprzedzeniem.
Harmonogram prac
Przekazanie placu budowy pod cały zakres inwestycji wraz ze zmianą organizacji ruchu planowane jest na przełomie lipca i sierpnia. W pierwszej kolejności zostaną wyłączone niektóre pasy ruchu w ul. Jana Pawła II. W tym etapie roboty skupią się na zamkniętym od ul. Kórnickiej torowisku w ul. Jana Pawła II, a na rondzie Rataje do dyspozycji kierowców będą dwa pasy. Kolejne etapy organizacji ruchu będą wprowadzane wraz z postępem prac.
Harmonogram zakłada zakończenie robót w ul. Jana Pawła II na przełom 2020 i 2021 r. W 2021 r. prace skupią się na ul. Zamenhoffa i Bolesława Krzywoustego - wtedy także zmieni się organizacja ruchu tak, by możliwy był częściowy przejazd tramwajów. Zakończenie robót w ul. Bolesława Krzywoustego w kierunku wschodnim (od strony autostrady) przewidziane jest na pierwszy kwartał 2021 r., w ul. Zamenhoffa na drugi kwartał 2021 r., a w ul. Bolesława Krzywoustego w kierunku zachodnim (od strony centrum) na trzeci kwartał 2021 r. Natomiast zakończenie wszystkich robót budowlanych wraz z odbiorami technicznymi i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie planowane jest na marzec 2022 r.
Nowe rondo Rataje
Po przebudowie na rondzie Rataje poprawi się komfort pasażerów komunikacji miejskiej, zyskają także kierowcy, rowerzyści i piesi. Wzdłuż ulic Bolesława Krzywoustego (do końca mostu Królowej Jadwigi), Jana Pawła II (do skrzyżowania z ul. Kórnicką) oraz na Zamenhofa (do skrzyżowania z ul. Piłsudskiego), powstanie wydzielone, ciche torowisko. Co ważne, będą mogły po nim jeździć także autobusy. Wydłużeniu ulegną istniejące przystanki i zostaną dostosowane do obsługi zarówno tramwajów, jak i autobusów. Wspólne torowisko i przystanki ułatwią pasażerom przesiadki między tymi środkami transportu. Na samym rondzie Rataje zmieniona zostanie konstrukcja jezdni, pojawią się też dodatkowe pasy ruchu. W okolicy ronda powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe i mała architektura. Planowana jest też przebudowa i rozbudowa oświetlenia drogowego, monitoringu, kanalizacji teletechnicznej oraz sygnalizacji świetlnej.
RB, PIM
Zobacz również

Nowe oznakowanie na Pestce

Tramwaje wracają na most Królowej Jadwigi. Początek prac na Górnej Wildzie

Rowerowa Stolica Polski 2025
