Rozwój gospodarczy w coraz większej mierze opiera się na umiejętnym wykorzystaniu narzędzi informatycznych. Korzyści dotyczą m.in. szybkiego dopasowania skali działalnosci do zapotrzebowania na produkty i usługi firmy, sprawnego przepływu wiadomości, pełniejszej i bardziej kompleksowej analityki biznesowej. Jak informuje Iwona Wciślak, Dyrekor ds. Rozwoju Terytorianego IBM Polska: "Chcemy wzmocnić naszą obecność w Poznaniu i Wielkopolsce, poprzez zacieśnienie współpracy z lokalnymi partnerami biznesowymi, aby lepiej i bardziej kompleksowo obsługiwać naszych kluczowych klientów, działających na tym rynku i aby nawiązać współprace z firmami, z którymi dotąd nie mamy wspólnych doświadczeń."
Firma tworzy nowoczesne rozwiązania dla klientów. Przy okazji zakończonego niedawno turnieju EURO 2012 IBM przygotował analizę "Indeks Nastrojów Społecznych", która obejmowała komentarze w mediach społecznościowych. Wpisy dotyczyły poszczególnych aspektów turnieju: organizacji, cen, bezpieczeństwa. Dla przykładu w Poznaniu najwięcej pozytywnych opinii zebrano o samych mieszkańcach. Z badań nowoczesnych mediów można wyciągać wnioski przydatne np. przy planowaniu działań marketingowych.
Strategia IBM opiera się na analityce biznesowej, cloud computing-u, wzroście udziału rynków wzrostu w swoich przychodach oraz budowie Mądrzejszego Świata (ang. Smarter Planet).
Poniżej link do oferty IBM przygotowanej dla Poznania:
http://www.ibm.com/connect/ibm/pl/pl/poznan/