Zajezdnia tramwajowa przy ul. Głogowskiej ma już 100 lat

19 listopada 1907 roku oddano do użytku zajezdnię tramwajowa przy ul. Głogowskiej. Jak na tamte czasy był to najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce. Zajezdnię budowano rok. Początkowo składała się z jednej hali z pięcioma torami i warsztatem. Była to druga zajezdnia w Poznaniu. Pierwszą wybudowano przy ul. Gajowej. Przez 100 lat zajezdnia była kilkakrotnie modernizowana i rozbudowywana. Po raz pierwszy w latach 20-tych, kiedy dobudowano drugą pięciotorowa halę. Następna przebudowa to lata 30-te XX wieku, gdy na terenie zajezdni wybudowano podstację trakcyjną wyposażoną w transformator i prostownik rtęciowy. Największa modernizacja zajezdni przypada na lata 50-te gdy wybudowano następną halę z dziewięcioma torami postojowymi. W 1962 roku powstał siedmiopiętrowy budynek biurowy, w którym mieści się dyrekcja MPK. Ostatnią modernizację przeprowadzono w latach 1998 - 2000. Wybudowano wtedy kolejną sześciotorową halę, specjalne pomosty do naprawy tramwajów niskopodłogowych, zautomatyzowano myjnię i zainstalowano stanowisko centralnego odkurzania wagonów.
Od 2005 roku obiekt przy ulicy Głogowskiej pełni także funkcję poznańskiego Muzeum Komunikacji Miejskiej.

sieci społecznościowe